Op z'n duits, met twee keer een half-harde G en zo'n ronde gerekte IE
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij als Krieieik maar met een zachte 'k'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kriek

Edvard Grieg componist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de G van God in 't Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Herman Finkers:

"Ik had daar in Duitsland een act waarbij ik een stuk muziek draaide: de Peer Gynt-suite van de componist Edward Grieg. Omdat dat nogal een vrij lang stuk was, wist ik niet - zal ik nu de gehele suite draaien of een gedeelte daarvan? Dus ik vraag in mijn onschuld aan die Duitsers: "Wollt ihr ein kleines Stuckchen oder wollt ihr den totalen Grieg?""