Heb ik recht op het huis van me vader als deze nadat het op onze naam werd gezet is getrouwd met zijn vriendin die ook het huis wil hebben ?

Dus: eerst hebben me vader en ik het huis op mijn en zijn naam gezet nadat hij het gekocht had.
3 of 4 jaar later is hij getrouwd met zijn jongere vriendin deze woont in het huis (nu al een aantal jaar) en wil ook een balkon aan laten bouwen wat mijn vader betaald. Wie heeft er recht op het huis als mijn vader sterft?

Toegevoegd na 22 uur:
Is er nog een verschil met huwelijks voorwaarden of gemeenschap van goederen trouwen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
Op jou naam gezet hoe dan heb je schenkingsrechten betaald en hoe hebben jullie het op jouw naam gezet dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is er nog een verschil met huwelijks voorwaarden of gemeenschap van goederen trouwen?
ronron1212
10 jaar geleden
ja ten alle tijde huwelijkse voorwaarde staan voorwaarde in en de andere is altijd de partner erfgenaam. Geef ook even antwoord op me eerste reactie is wel handig voor een goed antwoord.

Het beste antwoord

Jij hebt recht op jouw deel, de vrouw van je vader op het deel van je vader, het deel van je vader voor komt pas voor de kinderen vrij, na overlijden van zijn vrouw.

Toegevoegd na 20 minuten:
Jij hebt dus niet meer rechten als zijn vrouw, je kunt proberen of je je vader uit kunt kopen, zodat het huis alleen op jouw naam komt te staan, ook kun je je vader, of tegen de tijd zijn vrouw, vragen jou uit te kopen, zodat jij op zoek kan naar een andere woning. Jullie zullen samen aan een oplossing moeten werken, probeer dat te regelen als je vader nog leeft, zodat hij hier ook iets over te zeggen heeft.

Toegevoegd na 22 uur:
Je kunt beroep doen op wilsrecht, daarmee voorkom je dat je deel niet naar haar familie gaat, als zij komt te overlijden. Het gaat om geregistreerd partnerschap, daarbij maakt het niet uit of het huwelijk is gesloten onder huwelijkse voorwaarden, of niet. Lees de link, misschien wordt het dan allemaal wat duidelijker voor je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou hier ook even op letten vs. Stiefoudergevaar en wilsrechten Als een langstlevende ouder van plan is om te hertrouwen, kunnen kinderen als er geen testament is hun wilsrechten uitoefenen.
Dit gevaar van het hertrouwen en de mogelijke benadeling van de kinderen uit het eerste huwelijk heet het stiefoudergevaar.
Kinderen kunnen hun wilsrechten uitoefenen als: De langstlevende ouder hertrouwt.
De langstlevende ouder overlijdt.
De stiefouder hertrouwt.
De stiefouder overlijdt. Goederen kunnen worden opgeëist als er geen testament is. Daarentegen kunnen de wilsrechten in een testament ook worden beperkt, opgeheven of uitgebreid. http://wetenschap.infonu.nl/recht-en-wet/51073-wie-als-erfgenaam-en-erfgenamen.html
ronron1212
10 jaar geleden
Het gaat hier dat het huis op naam zou zijn gezet en niet om een erfenis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vs vraagt in de vraag: Wie heeft er recht op het huis als mijn vader sterft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hebben toen bij de notaris in Venezuela het huis op naam van hem gezet en op naam van mij. Maar ik weet niet hoe hij getrouwd is onder huwelijks voorwaarden of gemeenschap van goederen .. Maar zou dat nog een verschil zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huwelijkse voorwaarden heeft niets met erfrecht te maken, het gaat om een geregistreerd partnerschap, dat is een huwelijk ook. Huwelijkse voorwaarden zijn belangrijk als je gaat scheiden, dan kun je jouw deel opeisen, bij een erfenis geldt alleen het gehuwd zijn, of geregistreerd partner, om recht te hebben op je erfenis.
ronron1212
10 jaar geleden
Huwelijkse voor waarde kunnen weldegelijk iets uitmaken ze kunnen de echtgenoot uitsluiten van elk recht op het vermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt ronron, maar dan krijgt dewaardj dat ook te horen van de notaris, zodra de verdeling van de erfenis bekend gemaakt wordt. Het is dus beter met je vader en zijn vrouw te overleggen hoe dit opgelost kan worden. Ik denk niet dat zo'n voorwaarde is vastgelegd in de huwelijkse voorwaarden, want dan zou de vrouw het huis ook niet willen hebben, ook zal ze het willen hebben van het huis niet aan dewaardj hebben gezegd, als dat niet mogelijk zou zijn. Dan zou ze hier zelf wel vanaf zien. Huwelijkse voorwaarden onderteken je beide, je weet dus allebei wat daar in staat.